مطالب خواندنی

تلاش می شود مطالب جذاب وموردعلاقه منتشرشود

مطالب خواندنی

تلاش می شود مطالب جذاب وموردعلاقه منتشرشود

فرجام پادشاهان ایران قبل از اسلام

دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۳۴ ب.ظ
دیااکو
دیااکو بنیانگذار پادشاهی دولت ماد است،که در آغاز قرن هفتمپیش از میلاد آن دولت را تاسیس نمود،وی در آغاز مردی دهقان بود وچون رفتار و کرداری نیک داشت وبه عدالت در میان مردمان داوری میکرد،مردم او را به پادشاهی برگزیدند،اوشهر همدان را به پایتختی خود انتخاب کرد وبر روی تپه ای هفت قلعه ی تو در تو ساخت و هریک را به رنگ خاصی درآورد.
دیااکو پنجاه سال بر قوم خود پادشاهی کرد ودر این مدت به متحد ساختن طوایف ماد پرداخت وبه علت مخالفت با آشوریان به شام تبعید شد.
دیااکو براساس منابع آشوری و تایید مورخان یونانی،علیرغم شیوه ی متداول در میان آشوریان که یاغیان و نافرمانی کنندگان را زنده نمی گذاشتند با وجود اینکه اسیر  دست آنان بود،جان سالم بدر برد.
پس از شکست وبه اسارت رفتن این فرمانروا،22تن از امیران وبزرگان ماد به پای پادشاه آشور افتادند وبا ادای سوگند با او بیعت کرد و سر سپردگی و فرمانبرداری خود را به وی اعلام نمودند.
هوخشتره
هوخشتره در سال 633 قبل از میلاد پس از کشته شدن پدرش به تخت شاهی نشست.او که یکی از مشهور ترین پادشاهان حکومت ماد است در ابتدا اقوام جنگجوی آشوب طلب سکاها را با حیله خاصی سرکوب کرد.
هوخشتره سرداران وتمام سران سپاه سکاها را به مهمانی خود دعوت کردو همه آن ها را در حال مستی کشت و پس از آن با باقی مانده ی آنها جنگید.و آنها را مطیع خود نمود سپس به تقویت سپاه پرداخت و ارتش دائمی ایجاد کرد و به جنگ آشور شتافت.
او در دومین حمله به آشور با دولت بابل متحد شده و دولت آشور را شکست داد وشر این دولت جنگجو



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۳۴ ب.ظ
  • اریا کیخا سیستانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی