مطالب خواندنی

تلاش می شود مطالب جذاب وموردعلاقه منتشرشود

مطالب خواندنی

تلاش می شود مطالب جذاب وموردعلاقه منتشرشود

۱۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

محلول جادویی برای رفع سفیدی تارهای مو+طرز تهیه
این روز‌ها دغدغه‌ بسیاری از افراد سفید شدن زودرس مو‌هاست که ما راهکاری برای آن پیدا کرده ایم.

به گزارش بهداشت نیوز، متاسفانه بیشتر مردم از سن ۳۰ سالگی به بعد با مشکل سفید شدن موهای خود مواجه می‌شوند.

عوامل متعدی برای جلوگیری از سفید شدن مو وجود دارد، اما استفاده از راهکار‌های طبیعی که برای سلامت ما ضرر ندارد می‌تواند نتیجه‌ بهتری داشته باشد.
 
بر اساس دستورات باستانی یک راهکار برای تیره کردن موهای سفید وجود دارد که به یکی از آن‌ها اشاره می کنیم.
 
مواد تشکیل دهنده:
سیب زمینی (۵ تا ۶ عدد متوسط)
آب (دو فنجان)
 
با طی کردن این مراحل و انجام دادن آنها می‌توانید به نتیجه‌ دلخواه تان دست پیدا کنید.
 
ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، سپس پوست سیب زمینی هارا در داخل طرفی پر از این آب قرار دهید. بعد از آن این ظرف را بر روی گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم طی بازه‌ زمانی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به جوش آید.
 
بعد از آن که مایع داخل ظرف به جوش آمد، آن را از روی گاز بر میداریم این محلول را از صافی عبور می‌دهیم سپس آبِ موجود را در داخل یک بطری شیشه‌ای در بسته قرار می‌دهیم.‌
 
می‌توان برای خوشبو کردن این محلول چند قطره عصاره‌ی رزماری و یا اسطو خودوس به آن اضافه کرد.
 
از آن جایی که موهای سفید به طور طبیعی خشک هستند قبل از استفاده از این محلول باید موهای سفید را به خوبی با شامپو یا نرم کننده شست و شو داد، سپس از این محلول استفاده کرد و باید در نظر داشت که بعد از استفاده از این محلول باید مو‌ها را به خوبی خشک کرد.
 
برای آنکه این روش درمانی نتیجه‌ مطلوبی داشته باشد باید این مراحل را ۲ الی ۳ بار در طول هر هفته انجام داد.
 

عکاس خوش شانسی که به صورت تصادفی مسیر خود را در جنگل های امازون با بالگرد تغییر داده بود، به قبیله انسان های اولیه مواجه شد!

تغییر مسیر تصادفی یک بالگرد در جنگل‌های آمازون موجب کشف قبیله‌ای غیرمتمدن در این منطقه شد.

به گزارش مشرق، یک عکاس برزیلی به نام “ریکاردو استاکرت” که برای اجتناب از وارد شدن به یک جبهه هوای بارانی مسیر بالگرد خود را تغییر داد و از یک مسیر کم‌تردد هوایی بر فراز جنگل آمازون عبور کرد، به صورت کاملا تصادفی اعضای یک قبیله بدوی را در جنگل مشاهده و بلافاصله از آنها عکسبرداری کرد.

 

عکاس برزیلی در این باره گفت: بلافاصله پس از مشاهده اعضای قبیله که بسیار غیرمتمدن به نظر می‌رسیدند، دوربین خود را آماده و شروع به عکسبرداری کردم. زمان زیادی در اختیار نداشتم تا درک صحیحی از آنچه اتفاق افتاده به دست آورم.

 

 

عکس‌های اعضای این قبیله در بخش شمال غربی برزیل و نزدیک به مرز پرو ثبت شدند.

 

ریکاردو استاکرت برای تهیه کتابی راجع به قبایل بومی در برزیل اغلب با بالگرد بر فراز جنگل آمازون به پرواز درمی‌آید تا به عکسبرداری از اعضای این قبایل بپردازد.

 

www.dustaan.com تصاویری جالب از کشف انسان های اولیه در جنگل امازون

 

www.dustaan.com تصاویری جالب از کشف انسان های اولیه در جنگل امازون

 

www.dustaan.com تصاویری جالب از کشف انسان های اولیه در جنگل امازون

 

www.dustaan.com تصاویری جالب از کشف انسان های اولیه در جنگل امازون

 

در دل شانگهای، در پارکی میان اسمان خراش های تجاری و اداری، پدر و مادرهای چینی فرزندان‌ شان را سر و سامان می دهند: در یک خیابان صدمتری پشت یک چتر می‌نشیند و روی چتر اطلاعیه‌ای شامل مشخصات اصلی، تاریخ تولد و گاهی یک شماره تلفن ارائه می‌کنند. گاهی یک عکس هم ضمیمه شده است.  اسم این‌جا «بازار ازدواج» است، جایی که دخترها و پسرها به هم می رسند!

www.dustaan.com بازار ازدواج در چین؛ محلی برای خرید و فروش پسران و دختران +عکس

بازار ازدواج در چین؛ محلی برای خرید و فروش پسران و دختران +عکس

به گزارش مجله خبری دوستان : خانم وانگ از سه سال پیش به این‌جا می‌آید. او که از گفتن اسم کوچکش پرهیز می‌کند، هر هفته روز های شنبه یه اینجا می اید تا شاید بتواند شوهر خوبی برای دخترش پیدا کند.

او می‌گوید: «دختر من ۳۸ سال دارد، سنی که در چین برای دخترهای دم بخت فاجعه است!» او می‌گوید تمام فکرو خیال دخترم درس خواند و تمام کردن دانشگاهش بوده است، به همین خاطر او فرصت کافی برای پیدا کردن همسر ایده ال نداشته است.

«مرد ایده‌ آل دخترم باید بین یک‌متر و هفتاد تا هفتادوچهار سانتی‌متر قد داشته باشد و یک شغل با درآمد بسیار بالا.»

خانم وانگ روی چترش نوشته است: «مرد مورد نظر باید کمتر از ۴۰ سال داشته باشد، سابقه طلاق نداشته باشد، خانه‌اش باید حداقل ۸۰ مترمربع باشد. یک ماشین لوکس هم باید داشته باشد، اما نه مستعمل یا اجاره‌ای.» و بعد چند کلمه در مورد دختر: «پوستش سفید است و با والدینش رفتار خوبی دارد!»

مردان بی‌پول، مردانی که بچه دارند، و مردان مطلقه در بازار ازدواج چین که رقابت در آن سنگین است، به‌وضوح هیچ شانسی ندارند.

زمان در خیابانی که بازار عرضه تاریخچه زندگی به سرعت می‌گذرد، خورشید کم‌کم پشت اسمان خراش های شانگهای ناپدید می شود و در بازار ازدواج عبورومرور بیشتر می‌شود. جوان‌ترین‌ دخترهایی که قرار است به خانه بخت فرستاده شوند ۲۰ و مسن‌ترین‌های‌شان ۴۵ سال دارند.

والدین متقاضی در خیابان مدام بالا و پایین می‌روند، جلوی برخی چترها می‌ایستند، توضیحات را می‌خوانند و گاهی با عرضه‌کنندگان وارد گفت‌وگو می‌شوند. خلاصه گفت‌وگوها: شغل دخترتان چیست؟ پسرتان چقدر پول درمی‌آورد؟ خودروی اش چیست؟

در این بازار تنها تبلیغ برای ازدواج مردان و زنانی که بالای بیست سال دارند، مجاز است و همجنس بازان و دیگر فرقه ها جایی در ان ندارند.

خانم وانگ می‌گوید: «وقتی شرایط دو طرف معامله مناسب باشد، شماره‌هایی را می‌گیریم و برای فرزندان‌مان یک قرار ملاقات هماهنگ می‌کنیم، اولین مرحله دیدار به نوشیدن قهوه اختصاص می یابد. اگر بتوانند نظر یکدیگر را جلب کنند، مرحله بعد دعوت به شام است.»

بیشتر دختر و پسرانی که قرار است عاشق هم شوند، به تنهایی سر قراری که والدین‌شان تدارک دیده‌اند می‌روند.به گزارش مجله اینترنتی دوستان ، اما پیش می‌آید که خود پدرومادرها هم همراه‌شان باشند. او امروز موفق نشده هیچ قراری برای دخترش هماهنگ کند. زن بغل‌دستی‌ اش هم به خاطر نبودن مورد خوب، درکنار اعلامیه اش خوابیده است!

مجرد بودن در چین اصلا به معنای داشتن یک زندگی پر از خوش‌گذرانی نیست. فرزندان معمولا خیلی زود، از ۲۰ سالگی و حداکثر بعد از تمام شدن تحصیلات، زیر فشار پدرومادرشان هستند که هرچه زودتر ازدواج کنند. والدین می‌خواهند از آینده فرزندان‌شان مطمئن شوند. اما این را هم قبول می‌کنند که ممکن است بچه‌های‌شان با این ازدواج‌های اجباری چندان خوش‌بخت نشوند.

برای بِسی، دختر ۲۵ ساله، وضعیت به این ترتیب است. او در حومه شهر زندگی می‌کند. در سوئیس در رشته گردشگری تحصیل کرده و اکنون در یک هتل کار می‌کند.

از وقتی او به چین برگشته، خانواده‌اش مدام گزینه‌های مختلفی برای ازدواج به او معرفی می‌کنند. اوایل بِسی دلش نمی‌خواست هیچ‌کدام از آن‌ها را ملاقات کند، اما بعد از چند ماه تسلیم شد و با مردی هم‌سن‌وسال خودش بیرون رفت: «به عنوان یک دختر خوب نمی‌خواستم پدر و مادرم را ناامید کنم.» اما بین او و هیچ‌کدام از مردهای پیشنهادی خانواده تاکنون چیزی شکل نگرفته است. پدرومادرش ولی همچنان به پیشنهاد کردن مردهای بعدی ادامه می‌دهند. بِسی می‌گوید: «می‌دانم که قصدشان کمک کردن است.»

این که والدینش این همه برای پیدا کردن مرد مناسب او تقلا می‌کنند، او را در تنگنا قرار می‌دهد: «نمی‌دانم چرا این‌قدر اصرار به مداخله دارند. چنین چیزی در اروپا ممکن نیست.»

بِسی ترجیح می‌دهد که یک دوست‌ داشته باشد و خلاف خانواده‌اش احساس می‌کند هنوز به قدر کافی برای پیدا کردن مرد مورد علاقه‌اش وقت دارد. برای او چیزهای دیگری هم مهم است، از جمله ترقی در شغلش و همین‌طور دوستانش.

درست مثل بِسی به‌نظر می‌رسد زنان چینی زیادی مجبورند در طول زمان اولویت‌های خود را جابه‌جا کنند یا عقب بیندازند. «خانواده یعنی خوشبختی»، زمانی این‌طور بود. اما نرخ ازدواج از چند سال پیش رو به کاهش است و آمار تولد هم مدام کمتر می‌شود.

از دهه ۱۹۷۰ نرخ تولدِ کمتر یکی از اهداف دولت چین بود. با سیاست «تک‌فرزندی» که براساس آن هر خانواده حق داشت یک بچه داشته باشد، دولت چین توانست نرخ افزایش جمعیت را کنترل کند. دولت کم‌کم اجرای این قانون را آسان‌تر گرفت تا این که در سال ۲۰۱۶ سرانجام این قانون کنار گذاشته شد و حالا هر خانواده اجازه دارد دو فرزند داشته باشد.

از هراس جامعه‌ای که جمعیت پیرش از جمعیت جوانش پیشی بگیرد، حالا دولت چین از زندگی مشترک زن و مرد حمایت می‌کند. مثلا زوج‌هایی که با هم ازدواج کنند، برای اولین خانه مشترک‌شان کمک‌هزینه بلاعوض می‌گیرند، مرخصیِ با حقوق برای ازدواج‌شان نسبت به گذشته طولانی‌تر شده و گاه حتی کمک‌هزینه نقدی می‌گیرند.

آقای وو یکی دیگر از پدرهایی است که در بازار ازدواج شانگهای دنبال مرد ایده‌آل برای دخترش می‌گردد. او در بخش «خارج از کشور» بازار ایستاده، محلی که دختران خارج نشین پیشنهاد می شوند. آقای وو با افتخار می‌گوید که دخترش در انگلیس دانشجوست: «او ۲۰ سال دارد و فرصت ندارد که وسط آن‌همه کار، به فکر پیدا کردن شریک زندگی هم باشد.»

از نظر آقای وو بازار ازدواج قابل اعتماد است و به این دلیل او تلاش می‌کند این‌جا مرد زندگی دخترش را بیابد: «دلم نمی‌خواهد او را مجبور کنم، اما کمی حمایت بد نیست. من می خواهم دخترم اینده ای خوب و ایده ال داشته باشد.»

www.dustaan.com بازار ازدواج در چین؛ محلی برای خرید و فروش پسران و دختران +عکس

و عشق؟

و تکلیف عشق این وسط چیست؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر کسانی که این‌جا قرار است به هم برسند،‌ هم‌دیگر را دوست نداشته باشند؟ مثلا چون اصلا همدیگر را نمی‌شناسند، اصلا همدیگر را ندیده‌اند؛ یا اینکه برنامه‌های متفاوتی برای زندگی دارند، شاید انها نمی خواهند ازدواج کنند و یا کس دیگری را زیر نظر دارند؟!

آقای وو می‌پرسد «عشق واقعی؟»، به آرامی می‌خندد و ادامه می‌دهد «این که می‌تواند بعدها به‌وجود بیاید. مهم این است که شرایط اصلی آن فراهم باشد.» درآمد، ماشین خوب! جهان این بازار از توقعات، مطالبات، ترس‌ها و امیدهای بربادرفته تشکیل شده است [و نه عشق].

فقط یک نفر برای خودش به اینجا، به بازار ازدواج آمده: لوسی، ۳۲ ساله، پرستار، که قبلا هم یک‌بار ازدواج کرده.

لوسی یک گوشه ایستاده و می‌گوید هیچ آرزویی ندارد جز این که زندگی جدیدی را با یک مرد اهل شانگهای آغاز کند. لوسی اهل روستاست،‌ مسئله‌ای که پیدا کردن یک مرد را حتی پیچیده‌تر می‌کند. چون اهل شهر ترجیح می‌دهند با شهری‌ها ازدواج کنند و ازدواج با کسی که اهل شانگهای نیست، خیلی کم اتفاق می‌افتد.

لوسی می‌گوید: «از نظر خانواده‌ام من یک بازنده‌ام.» هرچند رابطه او با خانواده‌اش خوب است، اما جست‌وجوی یک مرد جدید، به این رابطه آسیب می‌زند: «برای من هیچ فرقی نمی‌کند که این‌جا تنها کسی هستم که برای خودش آمده. مسئله این است که توجه کسی به من جلب شود.»

و این‌جا مردی پیش می‌آید، مردی که مسن‌تر از لوسی به‌نظر می‌رسد، می‌پرسد:‌ «تو یک بار جدا شده‌ای، من هم. چرا ما با هم نباشیم؟» و می‌خندد.

گونه‌های لوسی سرخ می‌شوند. اما سن و سال مرد به او نمی خورد. لوسی با اعتماد به نفس می‌گوید: «تو برای ازدواح با من زیادی مسنی» و مرد سراغ نفر بعد می‌رود!

آمریکا چند شب گذشته یک حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات داشته که نشان دهنده آن است که شدیدا از موفقیت‌های سوری‌ها مقابل گروه‌های تروریستی خشمگین هستند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمریکا اخیرا یک حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات داشته که نشان می دهد که ان ها شدیدا از موفقیت های ارتش روسیه و سوریه در مقابل داعش و تکفیری ها خشمگین هستند.
 
مسئولان نظامی آمریکا شب گذشته از شلیک هفتاد موشک کروز به سمت اهدافی در سوریه خبردادند. منابع خبری مختلف، تعداد موشک‌های شلیک‌شده به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص را بین ۵۰ تا ۷۰ فروند ذکر کرده‌اند.  بنابر این گزارش، حمله موشکی به سوریه، با فرمان دونالد ترامپ و از ناوهای آمریکا در دریای مدیترانه، در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی اخیر صورت گرفت.
 
 شبیخون ترامپ وحشی به پایگاه
 
شبیخون ترامپ وحشی به پایگاه  

سخنگوی پنتاگون در این زمینه اعلام کرد: در جریان شلیک ۵۹ موشک تاما هاوک به سوریه، هواپیماها،‌ آشیانه بتونی هواپیما،‌ مراکز سوخت و بنزین و مناطق ذخیره لجستیک،‌ زرادخانه های مهمات، سامانه های دفاع هوایی و رادارها هدف گرفته شد.
 
حمله موشکی آمریکا به سوریه در حالی اتفاق افتاد که جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی  "خان شیخون" اخیرا بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود.
 
در حقیقت ارتش آمریکا به دنبال آن بود تا اقتدار ظاهری خود را به رخ دولت سوریه بکشد . موضوعی که جز نفرت و متحد شدن هر چه بیشتر متحدان سوریه نتیجه ای نداشت. 

مجموعا آمریکا به بهانه واهی وجود تسلیحات شیمیایی و حمله شیمیایی از طریق پایگاه هوایی "الشعیرات" به این پایگاه حمله کرد و این در حالی بود که از مدت ها پیش سلاح های شیمیایی از سوریه خارج شده بود. 

دلیل دیگری که می تواند منجر به حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه در "الشعیرات" باشد ؛ اهمیت راهبردی پایگاه نظامی "الشعیرات" ارتش سوریه و روسیه برای مبارزه با تروریست های داعش است که این موضوع می تواند موجب حمایت بیشتر از تروریست های داعش  شود. 

روسیه و سوریه با ایجاد پایگاه هوایی در حومه "حمص" تلاش می‌کنند تا خطوط تدارکاتی و پشتیبانی در حمله به مواضع تروریست شمال و شرق سوریه را تقویت کنند تا از این طریق پشتیبانی از عملیات آزادسازی (قریب الوقوع) "ادلب" را انجام دهند.
 
شبیخون ترامپ وحشی به پایگاه
 

 

علاوه بر این پایگاه الشعیرات یک پشتیبان برای جبهه جنوبی خواهد بود تا در موقع لزوم مواضع تروریست‌ها از طریق یک مسیر سهل‌الوصول همچون پایگاه حومه "حمص" بمباران شود و این موضوع برای جبهه "درعا" و "دمشق" نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
 
شبیخون ترامپ وحشی به پایگاه
 

 

دونالد ترامپ با علم به اینکه این پایگاه نظامی نقش مهمی در مبارزه با جبهه تکفیری صهیونیستی ایفا می کند ؛ "الشعیرات" را با 59 موشک هدف قرار داد که نتیجه آن آسیب هایی گسترده به این پایگاه نظامی بود.
 
شبیخون ترامپ وحشی به پایگاه  
 
نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد اینکه دستور حمله نظامی به پایگاه نظامی ارتش سوریه و روسیه در "الشعیرات" برای پشتیبانی هوایی از تروریست های تکفیری ارتش آزاد و جبهه النصره نیز صورت گرفته است. در حقیقت استان ادلب عمدتا در کنترل گروه های تکفیری مورد حمایت ترکیه و عربستان سعودی است و این حمله به معنای حمایت آمریکا از "ریاض-آنکارا" است.
 
جالب است که پیروزی های ارتش سوریه در نبرد با تروریست های داعش نیز می تواند علت پنهان حمله موشکی آمریکا به پایگاه "الشعیرات" باشد. "واشنگتن" دو بار تاکنون مواضع ارتش سوریه را در حمص و دیرالزور هدف قرار داده و در هر دو مورد پس از حملات آمریکا؛ تروریست های داعش و همپیمانانش شروع به پیشروی در "دیرالزور" و "تدمر" داشته اند.
 
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه به تجاوز آمریکا به سوریه واکنش نشان داد و تاکید کرد: حمله آمریکا تجاوز به حاکمیت سوریه و نقض قوانین بین المللی است. حملات آمریکا به سوریه تلاش است برای گمراه کردن توجهات از کشتار مردم در عراق.
 
وی در ادامه سخنان خود خطاب به مقامات کاخ سفید تصریح کرد: حمله آمریکا به سوریه به روابط مسکو-واشنگتن آسیب می رساند. چشم پوشی کامل از حقیقت به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه از سوی تروریست ها، اوضاع را بسیار پیچیده می کند و سوریه سلاح شیمیایی ندارد.

برخی تحلیلگران و صاحبنظران  معتقذدند که حمله موشکی آمریکا به پایگاه "الشعیرات" ارتش سوریه شرایط جنگ در این کشور را پیچیده تر می کند.
 
"علاالدین بروجردی" ریس کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با  خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حمله موشکی اخیر ناوهای آمریکایی به "پایگاه هوایی الشعیرات" سوریه اظهارداشت: در جنگ ها عموما  طرف بازنده از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند همانطور که در جنگ تحمیلی ایران و عراق صدام درست  زمانی ایران را هدف حمله شیمیایی قرار داد که عملا واضح بود مغلوب صحنه نبرد شده است.
 
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه دولت سوریه در موضع قدرت قرار گرفته و موفق به آزاد سازی حلب شده است و همچنین  روز به روز به تعداد مناطق و روستاهای آزاد شده می‌افزاید طرح اتهام استفاده از سلاح شیمیایی به دولت سوریه با هیچ یک از موازین عقلی و عرفی و تجربی منطبق نبوده و نیست، تصریح  کرد: دولت سوریه رسما تمامی سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل داده و سازمان ملل بر این اقدام مهر تایید زده است. بنابراین به نظر می‌رسد که این حمله یک توطئه طراحی شده توسط آمریکا و  هم پیمانان اروپایی‌اش است. آمریکایی‌ها با تصمیمات کور خود فقط معادله سوریه را پیچیده‌تر کرده‌اند (بیشتر بخوانید). 
 

"حسین امیرعبداللهیان" مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در این زمینه می گوید: این اقدام شتابزده نظامی مغایر حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است و افراط گرایی و تروریسم را در منطقه تقویت می‌کند.  اتهام کاربرد سلاح شیمیایی از سوی سوریه در شرایطی که سوریه پیش از این خلع سلاح شیمیایی شده است، نیازمند بررسی دقیق سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی و سازمان ملل بود.   بی تردید اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه به ضرر امنیت منطقه و جهان است و این اقدام تلاش ها برای حل سیاسی را نا دیده گرفت و نشان داد کماکان اولویت امریکا مبارزه با داعش نیست.
 
به نظر نمی رسد که آمریکا برای نگرانی حقوق بشری دست به چنین اقدامی زده چرا که در دوران دفاع مقدس "صدام حسین" و ارتش بعثی بارها از سلاح شیمیایی علیه ایران استفاده کرد و سوال اینجاست که چرا در آن زمان آمریکا اقدامی نکرد؟
 
در حقیقت علاوه بر اینکه فرضیه حمله شیمیایی از سوریه به "خان شیخون" دروغ است؛ اما آمریکایی ها به دنبال بهانه ای احمقانه برای نشان دادن قدرت خود در سوریه بودند و این موضوع را دستمایه قرار دادند که خروجی آن به نظر می رسد حمایت از تروریست های تکفیری و اسرائیل بود.
 
شبیخون ترامپ وحشی به پایگاه  
 
بعید هم نیست که لابی صهیونیستی در حمله هوایی آمریکا به پایگاه "الشعیرات" دست داشته باشد؛ چرا که پدافند هوایی سوریه اخیرا یکی از جنگنده های اسرائیلی را در خاک سوریه منهدم کرده بود. مجموعا "دونالد ترامپ" با اتخاذ تصمیمات احمقانه به دنبال رویارویی با جبهه مقاومت است و ممکن است در آینده پاسخ اقدامات نظامی خود را دریافت کند. 

شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز، ‏بزرگترین نگرانی فرماندهان ارتش آمریکا را واکنش ‏احتمالی دمشق و متحدان آن به حمله موشکی به خاک سوریه ‏دانست و گفت: در این صورت، سربازان آمریکایی ‏مستقر در خاک سوریه و عراق، ‘بشدت آسیب پذیر’ ‏خواهند بود. ‏ "جنیفر گریفین" گزارشگر تلویزیون ‏فاکس نیوز گفت: ما بیش از هزار سرباز در ‏خاک سوریه و بیش از شش هزار سرباز در خاک عراق ‏داریم؛ اگر متحدان بشار اسد ‏بخواهند به این نیروها حمله بکنند، آنها بشدت آسیب ‏پذیر خواهند بود.

البته باید منتظر روزهای آتی باشیم و ببینیم واکنش ارتش سوریه و روسیه و محور مقاومت به این حملات چه خواهد بود؟ 

روزنامه ایندیپندنت در مطلبی در واکنش به حمله موشکی آمریکا به سوریه، نوشت ر‌ئیس‌جمهور این کشور مواضع خود را کاملا تغییر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی در باره حمله موشکی شب گذشته آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه نوشت: مردی که دیشب فرمان حمله موشکی به سوریه را صادر کرد همان مردی است که سال 2013 در صفحه توییتر خود خطاب به اوباما گفت: "به رئیس جمهور احمقمان می‌گویم به سوریه حمله نکن. اگر حمله کنی اتفاقات بدی می‌افتد و از این حمله چیزی عاید آمریکا نمی‌شود. به جای حمله به سوریه، آمریکا را بساز!"

این همان مردی است که به اوباما توصیه کرد اگر خیال جنگ با سوریه را دارد ابتدا باید از کنگره مجوز بگیرد؛ در حالی که خودش این کار را انجام نداد.

این همان مردی است که پیش و پس از ورود به کاخ سفید بارها گفت اولویت اول او ساختن آمریکاست و به جای هزینه کردن میلیاردها دلار در خاورمیانه باید زیرساخت‌های فرسوده آمریکا را نوسازی کرد.

مردی که دیشب به بهانه حمایت از غیرنظامیان سوری دستور حمله به مواضع دولت سوریه را صادر کرد، همان مردی است که بلافاصله پس از رئیس جمهور شدن، با امضای یک فرمان اجرایی، ورود مردان، زنان و کودکان بی‌پناه و جنگ‌زده سوریه را به خاک آمریکا ممنوع کرد.

مردی که دیشب پایگاه نظامی ارتش سوریه برای حمله به تروریست‌ها را هدف قرار داد همان مردی است که می‌گفت نابودی داعش برای او مهمتر از کنار رفتن بشار اسد از قدرت است.

دونالد ترامپ اندکی پس از تصمیم حمله هوایی به  سوریه که بزرگترین اقدام نظامی وی پس از به قدرت رسیدن به شمار می‌رود در کنار ژی جین پینگ، همتای چینی خود در اقامتگاه مار آ لاگو مشغول صرف شام بود. 

 
 
ترامپ در زمان حمله به سوریه چه می‌کرد؟ +عکس
 

 

دستور حمله هوایی ترامپ به سوریه درحالی صادر شده است که به گزارش سی‌ان‌ان ترامپ فردی است که پیش از این در سال 2013 بارها از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا درخواست کرده بود که اقدام نظامی علیه سوریه را از دستور کار خود خارج کند.
 

در حالیکه کشور ما با فرسایش خاک و نابودی این ماده مهم و حیاتی دست و پنجه نرم می‌کند،شیخ نشین های عرب برای به دست آوردن سود کلان، از خاک ایران در ساخت جزیره استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آب و خاک یک کشور با پول و امتیاز قابل معامله نیست، مگر اینکه تنها تعدادی خیانتکار چنگال هایشان را به سمت داشته های خدادادی یک کشور نشانه روند.

*خاک حاصلخیز و کشاورزی در معرض نابودی

تولید خاک حاصلخیز و کشاورزی نزدیک به ۶۰۰ سال زمان نیاز دارد و با قاچاق خاک حاصلخیز به مرور بستر کشاورزی در معرض نابودی قرار می گیرد‌. آمار دقیقی از میزان قاچاق خاک حاصلخیز و کشاورزی به کشورهای منطقه در دست نیست، اما بررسی ها در خصوص واقعیت قاچاق خاک از ایران، دست  قاچاقچیان خاک را رو می کند که البته این مساله هم تاثیری در جلوگیری از قاچاق این ماده با ارزش نداشته است.

*قاچاق خاک از کجا آب می خورد؟

حساسیت ها و محدودیت ها برای صادرات خاک، نخستین بار از زمانی شروع شد که در ۳ سال گذشته سفیر ایران در قطر از نهایی شدن قرارداد فروش خاک کشاورزی به این کشور برای تولید محصولات کشاورزی آن‌ها خبر داد که در همان زمان هم اجازه کار صادر نشد و حامی قانونی کردن صادرات خاک در عمل بخش خصوصی بوده است.

شیخ نشین های عربی با گلدان های ایرانی صاحب جزیره می شوند

صادراتی که سوددهی زیادی برای تاجران خاک داشت

رسانه‌ها در اواخر سال ۹۲ برای قانون سازی صادرات با انتقادات یکپارچه کمیسیون کشاورزی مجلس خبرهای مربوط به صادرات خاک کشاورزی ایران به برخی کشورهای عربی را علنی کردند. صادراتی که به صورت غیر قانونی و در خلأ قانون و نظارت لازم رخ می داد و در ردیف های صادراتی کشور نبود.

بر اساس اعلام رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ۹۰ معادل ۷۵ هزار تن خاک به ارزش ۷/۵ میلیون دلار و در سال ۹۱ معادل ۱۴۰ هزار تن خاک به ارزش ۲۳ میلیون دلار با کد تعرفه ۲۵۰۸ با عنوان صادرات غیر نفتی صادر شده است. همچنین بر اساس گزارش رسمی خانه معدن ایران در سال ۹۰، حدود ۱۵۰ هزار تن انواع خاک‌های صنعتی از جمله فلدسپار و کائولن کلوخه و دانه بندی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است که به لحاظ اقتصادی اهمیت چندانی ندارد، در حالی که خاک فرآوری شده این گروه هم اکنون سهم قابل توجهی از تجارت دنیا را تشکیل می دهد.

شیخ نشین های عربی با گلدان های ایرانی صاحب جزیره می شوند

قانون درباره فروش خاک چه می‌گوید؟

قانون برنامه چهارم به صراحت به بحث ممنوعیت فروش خاک کشاورزی اشاره کرده است و بر اساس قوانین موجود، صادرات خاک صنعتی هم تنها با اخذ مجوز از وزرات صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر است اما با وجود صراحت قانونی در بحث ممنوعیت فروش خاک شیرین، هنوز کسی در برابر صادرات این سرمایه ملی از مبادی رسمی به کشورهای قطر و امارات پاسخ قانع کننده‌ای نداده است.

بر خلاف گفته برخی از کارشناسان که اعلام می کنند محدودیت های صادرات خاک حاصلخیز کمتر از 3 سال است که به طور جدی دنبال می شود، پرویز فتحی معاون دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: صادرات خاک کشاورزی هیچ وقت آزاد نبوده و خاک نباتی همیشه جزء کالاهای ممنوعه صادراتی بوده است‌. کالای ممنوعه هم نرخ ندارد، بنابراین با هر قیمتی به کشور می رسد.

استان بوشهر در حوزه صادرات خاک ایران، تنها محدوده‌ای است در کشور که گمانه زنی هایی مبنی بر صادرات خاک کشاورزی از آن در سال های گذشته شده است. استان بوشهر دارای ۳۲۰ هزار و ۴۳۵ هکتار اراضی قابل کشت است که سطح زیر کشت اراضی کشاورزی ۲۳۴ هزار و ۴۸ هکتار، سطح زیر کشت محصولات زراعی ۱۸۹ هزار و ۴۶۵ هکتار و سطح زیر کشت محصولات باغی نیز ۴۴ هزار و ۵۸۳ هکتار است. از سوی دیگر هزینه انتقال خاک از استان‌های جنوبی برای تاجران خاک ایران بالا نیست و امکان صادرات (حتی غیرقانونی) برای آن ها وجود دارد. این در شرایطی است که استان بوشهر جزء استان های فقیر محسوب می شود و امکان خاکبرداری و برداشت خاک در آن، بدون آسیب زدن به آینده کشاورزی این منطقه وجود ندارد.‌

شیخ نشین های عربی با گلدان های ایرانی صاحب جزیره می شوند

فرسایش خاک به بهای ساخت جزیره پالم آنلیز

محموله‌های خاک ارسالی از ایران برای ساخت جزایر مصنوعی و تفریحی در دبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفته است. جزیره پالم آنلیز یکی از ده‌ها جزیره‌ای است که شیخ نشین های عرب برای به دست آوردن سود کلان از خاک ایرانی برای ساخت آن استفاده کردند و متأسفانه علی‌رغم هشدارهای مربوط به عواقب صادرات و فرسایش خاک، صادرات این ماده مهم در کشور همچنان ادامه دارد.

هشدارهای محیط زیستی خبر از فرسایش 7 برابری خاک در ایران نسبت به میانگین جهانی می دهند و هنوز هم این آمار تلخ و جریان به خطر افتادن آینده محیط زیست و تامین مواد غذایی در ایران نتوانسته مسئولان را برای برخورد قاطع با قاچاقچیان مجاب کند، علی‌رغم تمام این هشدارها در کشور، صادرات انواع دیگر خاک از جمله «بنتونیت وچیت» همچنان ادامه دارد.

خاک چیت از سوی کشورهای عربی برای صنعت کاشی و سرامیک سازی از استان های شمال شرقی کشور مانند بیرجند خریداری می شود اما در نهایت تجار عرب با فروش چند برابری آن به صنعتگران اروپایی، سود فروش این خاک را در جیب خود می ریزند، چراکه خاک چیت ازسوی عرب ها به نرخ هر کیلو ۱۰هزار تومان خریداری و با قیمت ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. این تنها بخشی از واقعیت تلخ تجارت سیاه با خاک با ارزش ایران است. واقعیت ها زمانی ما را به عمق این مشکل راهنمایی می کنند که آمارها از صادرات ۸۹۰ هزار تنی خاک طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ خبر می دهند.

شیخ نشین های عربی با گلدان های ایرانی صاحب جزیره می شوند

خاک چیت به دو صورت قاچاق از مبادی غیرقانونی و یا در قالب صادرات گل و گیاه از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات قاچاق می شود. خاک چیت که مرغوب ترین خاک است، خاک قهوه ای جنگلی و خاک رویشگاه های گونه های گیاهی که دارای مواد آلی قابل توجهی است از جمله خاک هایی است که هر سال میلیون ها تن از آن‌ها قاچاق می شود و با قیمت های کلان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به فروش می رسد. گفتنی است؛ از خاک چیت بیشتر برای پرورش قارچ استفاده می شود.

بین خاک هایی که در ایران وجود دارد خاک استان های آذربایجان، خراسان، مازندران و برخی از شهرهای جنوبی حاصلخیز است که برای آن ها میلیون ها دلار سود اقتصادی در پی دارد.

به گواه برخی مسئولان قانونگذار با این رویه برخورد قانونی شده است اما به نظر می رسد همانند دیگر پدیده های قاچاق، این نوع از صادرات با چنین روندی هنوز ادامه دارد، چرا که فعالان این عرصه به دلیل سود کلانی که در سال های اخیر از طریق فروش خاک به دست آورده‌اند،  تلاش کردند تا با اعمال قدرت، این رویه را قانونی کنند و در مجلس قانونی برای فعالیت‌های خود داشته باشند.

تاریخ




تاریخ نشانگر گذشته و راهی برای اینده است راهی که به ما برای پیشرفت کمک می کند تاریخ است که به ما می اموزد خوب زیستن وچگونی زیست را تاریخ داستان ویا افسانه نیست تاریخ چراغ راه ماست تاریخ است که رفتار سرزمین ها را به مانشان می دهد تاریخ است که می گوید خصلت سرزمین هارا که کدام خوب است وکدام نیست، بیست هزار سال از سال تاریخ ارزنده ی ما {از زمان پیدایش اریاها وانقراض پارتها تا ساسانیان وانقراض ال زیار} در دو جلد به نام تاریخ ده هزار ساله ی ایران خلاصه شده است که هم اکنون می توانید ان را از لینک زیر دانلودکنید.


برای دریافت جلد اول کلیک کنید
عنوان: تاریخ ده هزار ساله ی ایران جلد 1
حجم: 5.76 مگابایت


برای دریافت جلد دوم کلیک کنید
عنوان: تاریخ ده هزار ساله ایران جلد دوم
حجم: 11.1 مگابایت


برای دریافت جلد سوم کلیک کنید

عنوان: تاریخ ده هزار ساله ایران جلد سوم
حجم: 12 مگابایت


برای دریافت جلد چهارم کلیک کنید

عنوان: تاریخ ده هزار ساله ایران جلد سوم
حجم: 9 مگابایت
برگرفته شده از 
mahdikeikha.blog.ir

پیام فوری آمریکا به پوتین با "تلفن قرمز"

اوباما در این تماس تلفنی -که ماه اخیر برقرار کرده بود- از پوتین خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت نکند.

۳ ماه،۲ هفته قبل۰

۰ ۰

گزارش

همرسانی نوشتار



نوآوران -

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باراک اوباما از "تلفن قرمز" قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرد و پیام فوری به پوتین همتای روسی داد.

به گزارش اسپوتنیک روسیه، اوباما در این تماس تلفنی -که ماه اخیر برقرار کرده بود- از پوتین خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت نکند

در اقدامی نادر، جوانی که نیمی از سرش قطع شده بود، کله خود را صدها متر با خود حمل کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، در اقدامی نادر، یک جوان برزیلی که تقریبا نیمی از سرش در درگیری با گروهی از اراذل و اوباش قطع شده بود، موفق شد خود را از خطر مرگ برهاند.
 
طبق تصاویری که پلیس جنوب برزیل آن را منتشر کرده، این جوان 18 ساله که "پابلو پاتریک دِ سوزا" نام دارد، سر نیمه بریده خود را یک چهارم مایل به حالت مستقیم نگه داشته تا به جایی امن برسد.
 
جوان سر بریده برزیلی، کله خود را صدها متر حمل کرد+ فیلم و تصاویر+18 
 
طبق اعلام دیلی میل، چاقو تقریبا نیمی از گردنش را بریده بود و سبب شده بود بافت ها و عضلات وی نمایان شود.
 
طبق اعلام این جوان برزیلی، 3 راهزن یکشنبه حدود ساعت 8 شب جلوی او را می گیرند و کفش و تلفن همراهش را به سرقت می برند. این جوان برزیلی پس از آن تلاش می کند در برابر این حمله از خود دفاع کند که از ناحیه گردن دچار جراحت شدید می شود. پس از آن مهاجمان او را به منطقه ای جنگلی برده و او را رها می کنند تا بمیرد.
 
 جوان سر بریده برزیلی، کله خود را صدها متر حمل کرد+ فیلم و تصاویر+18
 
این جوان اما توانست با تظاهر به اینکه مرده است و با مخفی شدن میان درختان در شب، خود را از خطر مرگ برهاند. پس از آن نیروهای امدادی وی را روز دوشنبه و در حالی که در کنار جاده ای نشسته بود، یافتند.
  
وی پس از آن به بیمارستانی در ایتاجای برزیل برده شد تا در آنجا تحت عمل جراحی قرار گیرد.
 
این پایگاه اطلاعات بیشتری از وضعیت سلامتی وی در اختیار قرار نداده است. پلیس گفته به دنبال جانیان این پرونده است و امیدوار است آنها را با کمک این جوان برزیلی شناسایی کند.